Hodinky
Swatch
mají ve světě hodinek svoj pevnou pozici již od roku 1983 - v tomto roce představuje tato značka první kolekci a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Díky opravdu široké škále kombinací barev a tvarů se stávají hodinky Swatch hodinářskou revolucí, protože do této doby žádná švýcarská firma nevyráběla takhle odvážné hodinky pro mladé lidi.
Pánské hodinky Swatch skvěle sednou na každou ruku mladých odvážných mužů. Je zde střídán klasický barevný design klasických hodinek vedle vysloveně extravagantních křiklavých barev, které se navíc míchají. Vše je však vyrobeno s patřičnou dávkou vkusu a proto každé hodinky mají něco de sebe.
Dámské hodinky Swatch rozjasní dámskou ruku již z dálky - právě díky odvážnosti kombinacích barev se stávají hodinky nepřehlédnutelnými. A to ženy a dívky láká - mít na ruce něco jiného, něco vyjímečného, něco, co zaujme na první pohled.
Dnes již logo
Swatch zná snad každý a také každý ví, že hodinky této značky představují nápaditost a originalitu v každém modelu. Švýcarská kvalita strojků ETA je záma na celém světě a osazují se jimi i hodinky vyšších cenových kategorií jako např. Tissot nebo Calvin Klein. A právě ETA logo zde hraje významnou roli při vzniku této značky. Vše totiž začalo začátkem osmdesátých let nápadem mladých lidí firmy ETA SA, kdy generální ředitel Ernst Thomke spolu s inženýry Elmarem Mockem a Jacques Mullerem dostali nápad vyrobit nejtenčí hodinky na světě s názvem Delirium. Tento model byl navržen pro snadnou montáž a ruku v ruce pro příznivou cenu. Hodinky Swatch byly původně vyráběny z plastu a měly zachytit a vrátit obraty švýcarům, které jim byly brány japonskými značkami, které se probíjely světovým trhem velmi rychle až agresivně - např. digitální hodinky Seiko. A právě roku 1983 Nikolas G. Hayek zahajuje odvážný design
hodinek Swatch. Tato kombinace marketingu a výroby přinesla Švýcarsku opět punc hlavního hráče světového výrobce hodinek. Jsou zde používány syntetické materiály pro hodinky s názvem watchcases a velmi rychlé "zatavování" strojků do pouzder pro velmi rychlou montáž hodinek.
1. března 1983 se ve Švýcarském Zurichu předvádí první kolekce hodinek složená z dvanácti modelů. Původní cena hodinek byla nastavena na 50 CHF. Prodejní cíle byly pro daný rok milión hodinek, na rok následující pak 2,5 miliónů hodinek. S agresivní marketingovou kampaní se stávají Swatchky okamžitě velmi populární na domácím trhu. Pro montáž Swatchek bylo potřeba o 45 % méně komponentů jak pro ostatní drahé hodinky.
Dnes mají hodinky Swatch vedle své produkce plastových hodinek i hodinky kovové (série ironie), hodinky potápěčské (série Scuba), tenké ploché modely (série Skin) a dokonce i hodinky na internetové připojení, kde si můžete ztáhnout zprávy o počasí, hodnoty akcií, novinové titulky atd. Jako další eventualitou této společnosti jsou pak sezónní hodinky. "Swatchky" jsou díky své kreativnosti opracvdu žádané, protože vzhledem k výběru si každý model najde svého zákazníka.