Hodinky
Raymond Weil
mají svoji váhu v hodinářském průmyslu od roku 1976.
Pánské hodinky Raymond Weil mají svůj osobitý společenský styl, který je nezaměnitelný. Ladnost designů, hladkých lunet a jemných pásků propůjčuje každému modelu eleganci nejvyššího kalibru.
Dámské hodinky Raymond Weil jsou vždy ve šperkovém stylu a dáma, která se rozhodla vlastnit tyto hodinky již nemusí shánět jiné šperky. Propracovanost a cit pro precizní výrobek zde můžeme cítit opravdu v každém modelu těchto vyjímečných švýcarských hodinek. Raymond Weil vyrábí jak hodinky základních cenových hladin, tak hodinky luxusní ve zlatých pouzdrech osázených čistými brilianty, které jsou již vysloveně prestižní záležitostí.
Tato luxusní značka si získala za poměrně krátký čas oblibu u tisíců náročných zákazníků na celém světě. Právě roku 1976, kdy se neobchodovalo zrovna nejlehčeji, přichází pan Raymond Weil s novou značkou nesoucí jeho jméno. Hodinky této značky nabírají jiný směr, novou koncepci a nový design. Hodinky jsou základních prioritních hodnot - jsou estetické a rychle se přizpůsobují momentální módě, momentálním požadavkům. Cenová hladina byla vyšší - jak už to v krizi bývá, lidí, kteří chtějí utratit peníze za kvalitní věc, se příliž netýká. Roku 1982 se do vlastnictví podniku zapojuje i syn Olivier Bernheim a modernizuje výrobu hodinek. Jeho přítomnost posiluje firmu jako rodinný podnik a zesiluje i konkurenčně schopnost firmy.
Ukázkovým příkladem kulturních vlivů na modelovost a vývoj značky je kolekce Amadeus, pojmenované po klasickém rakouském skladateli Mozartovi. A podíváme-li se detailně na modely
hodinek Raymond Weil, můžeme zde cítit právě podtext propracované elegance, jako kdyby se návrháři nechávali inspirovat uměním starých známých mistrů. Kvalitní krása, za kterou stojí inspirovanost a talent, totiž nemění svojí hodnotu a nezáleží na jejím stáří. Naopak lze poměrně úspěšně konstatovat, že stářím cena takovýchto uměleckých děl stoupá.
Roku 1986 ukazuje tato prestižní značka na svět ultra tenké hodinky měřící na výšku pouhých 1,2 mm. Dalším vkusně rafinovaným inovátorským krokem je kolekce Traviata, která otřásla designy hodinek světového trhu. A roku 1990 přichází kolekce velmi ladných a jemných hodinek jak pro muže, tak pro ženy s názvem Parsifal. A takto můžeme pokračovat až dodnes - zkrátka Raymond Weil je značka kreativnosti a vkusu.
Raymond Weil osazuje své hodinky jak pčesnými quartzovými strojky, tak automatickými. Každé hodinky potřebují své a j epotřeb avědět již od zakoupení, jak s hodinkami zacházet.
Obsluha hodinek je tedy základ pro příjemné a dlouhé nošení hodinek, které činí svému majiteli či majitelce radost. A rokem 1995 přichází na trh kolekce plná půvabu a klasiky s názvem
Tango, kde se snoubí kulaté a obdélníkové tvary s důmyslnou elegancí a estetikou. A téměř současně přichází na světový trh kolekce
Toccata, která vyniká kombinacemi stříbrné oceli a silného zlacení 18ti karátovým zlatem. Tyto umělecká hodinářská díla jsou v mnoha případech osazována drahými kameny. Jediná nevýhoda je snad v pouhé 30 metrové vodotěsnosti, která se však u takto elegantních společenských hodinek dá tolerovat. Modely hodinek jsou inspirovány odvážnou přírodou - pouzdra tvarů tygřího oka, není vyjímkou rytina tvarů majestátní labutě, ryby či opice. Baroknímu stylu potom dodává punc kvality krásná kůže.
Modelová řada
Jasmine, jedna z nejoblíbenějších modelových řad Raymond Weilu, nabízí svým zákazníkům kolekci dámských hodinek, které jsou velice jemné a na dámském zápěstí vypadají velice elegantně.
Don Giovanni Cosi Grande - hodinky další řady, které jsou víceméně unisexové. Mohou je nosit jak dámy, tak pánvé. Designy této řady jsou totiž velmi vyráběné s precizní jemností, která jde ruku v ruce s moderní elegancí.
Nabucco je modelová řada, která je již dlouhá léta pevně spjata se značkou Raymond Weil. Hodinky této modelové řady jsou masivnějších pouzder, což ocení muži, kteří chtějí na svém zápěstí hodinky cítit.
Jeden z patentů, který si tato značka připisuje k dobru, je snadná výměna řemínku, kterou si může provést sám zákazník.
Luxus této značky nespočívá, tak jak u většiny švýcarských značek, v tradici, ale v jejím postavení, kterou si za poměrně krátký čas vydobila na světovém trhu.